İstanbul’da Öğrenci İstanbulkart kullanabilmek artık yaşla sınırlı olmayacak.
İstanbul 2. İdare Mahkemesi, yaşa dayalı ayrım yapan uygulamayı iptal etti.
2024 Temmuz’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nin verdiği kararla: 30 yaşını geçen öğrencilere, öğrenci ulaşım kartı için %10 indirim uygulanacağı belirtilmişti.
Yani lisansüstü eğitim alan birçok öğrenci, tam indirimli ulaşım kartı kullanamaz hâle gelmişti.
Karar yargıya taşındı ve İstanbul 2. İdare Mahkemesi; öğrencilerin yaşına bakılmaksızın lisans, yüksek lisans veya doktora düzeyinde eğitim gören herkese tam indirimli Öğrenci İstanbulkart kullanabilme hakkı tanıdı. Bu karar, sadece ulaşım ücretini değil, genç ve yetişkin öğrenciler için eğitim hakkına erişimi doğrudan olumlu yönde etkiliyor. Yeni uygulamadan, aktif öğrenci statüsünde olan lisans, master ve doktora öğrencileri yararlanabilecek.
Senin bu yeni kararla ilgili düşüncelerin neler? Yorumlarda belirtmeyi ve daha fazlası için YouthBlog’u takip etmeyi unutma.
YouthBlog | Youthall sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.


