25 Yaşınıza Gelmeden Önce Yapmanız Gereken 11 Şey

3 dk
7,978

Ne çok duymuşuzdur “Şimdiki aklım olsaydı…”yla başlayan cümleleri. Bu kadar çok duyuyor olmamızın elbette ki bir sebebi var, çünkü bazı becerileri, 25’inize gelmeden edinmeniz lazım. O zaman genç liderler, toplansın.

1. Kendi kendinize usta bir satış temsilcisine dönüşün

Alanınızın dışında gibi gözükse de, satış, tüm işlerin merkez noktasıdır; bu sebeple satıştan anlamayı da bilmek lazım. Yani mühendis de olsanız, sekreter de olsanız, bilim insanı da olsanız, çaycı da olsanız, yaptığınız her şey, tek bir nokta etrafında dönüyor: Satış.

2. Konfor bölgenizden çıkın

Konfor bölgesi, bugüne kadar size sunulanların çerçevelediği bölümdür. Başarı ise bu sınırın ötesindedir. Hiçbir başarı, risk almadan gerçekleşmez.

3. Bir konuda çok iyi olun

Yemek yapma, lastik tamiri, şarkı söyleme, photoshop, aklınıza ne gelirse. Tek bir işte çok iyi olmak, işinizden atılsanız bile karnınızı doyurabilir.

4. Savunma ağı kurun

Christian Bonilla’nın da dediği gibi, başarılı bağlantının ölçütü ne kadar çok önemli insan tanıdığınız değil, ne kadar çok insana yardım ettiğinizdir. Risk alıyorsanız, düştüğünüzde size yardım edecek bir ağınız da olmalı.

5. Kodlamayı öğrenin

Hemşire de olsanız, kodlamayı bilmenizde fayda var. İşiniz teknoloji olmasa bile bilmeniz gerekiyor. Bu sayede gelecekte gerçekleşebilecek teknolojik gelişmelere kolayca ayak uydurabileceksiniz. Akıllı telefonu kullanmayı bir türlü beceremeyen anneleri babaları düşünün.

6. Aşık olun

Eğer 25’inize kadar aşık olmadıysanız, dünyanın en önemli hissini yaşamadan hayatınızın en güzel yıllarını tükettiniz demektir.

7. Meditasyon yapmayı öğrenin

Dikkatinizi daha iyi toplamak ve güçlü bir şekilde odaklanabilmek için meditasyon yapabilmek önemlidir. Bilimsel çalışmalar da, her gün 20 dakika boyunca yapacağınız meditasyonun iki saatlik uykuyla eşit olduğunu söylüyor.

8. Daha fazla seyahat edin

Yeni topraklar görün, yeni kültürleri keşfedin, yeni insanlar tanıyın. Onları anlayın. Dünyayı keşfedin. Emin olun, bu sizi yaşıtlarınızdan on adım öne taşıyacaktır. Zaten 25’inizden sonra çok seyahat edemeyeceksiniz. Zamanınız varken yapın.

9. Kişisel gelişime yatırım yapın

Akıllı telefonunuzun, bilgisayarınızın, televizyonunuzun karşısında zamanınızı ziyan etmekten vazgeçin. Kitap okuyun. Seminerlere gidin. Değerinizi yükseltmeye bakın. Kendinizi ne kadar değerlendirirseniz, o kadar maaş alırsınız.

10. Sürekli kaygı içinde olmaktan vazgeçin

Sürekli olarak kaygı içinde olmak enerjinizi emer, sizi tüketir. Hayat şartlarınız kötü olabilir ama bunun için üzülüyor olmak, çözüm sağlamaz. Sorunlar olasıdır, önemli olan onların içinde kendi imparatorluğunuzu kurabilmek.

Sağlığınıza, zihninize sahip çıkın. Onlara çok ihtiyacınız olacak.

11. Para biriktirmeye başlayın

Geçim kaynağınız ister işiniz olsun ister maaşınız ister anneniz ister babanız. Şimdiden para biriktirmeyi öğrenmeniz lazım. Stefan Stoman’ın da dediği gibi, her ay kenara bir miktar para koyabilmek, sizi 20 yıl sonra zengin bile edebilir.

23
like
5
love
1
haha
0
wow
0
sad
2
angry

Stajim.net Kayıt Ol

Youthall'ın ponçiği/ Boğaziçi Üniversitesi/ ESTIEM

Daha Fazla İçerik Yükleyin

İlgini Çekebilir

Hayatını Düzene Sokmak İsteyenlere: 1-3-5 Kuralı

Hepimizin hayatları çok yoğun. Aynı anda okul, sınavlar ve projelerle boğuşurken bir de ke…